mama kitchen's FotoPage

By: Dapur Impian

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 19-Oct-2008 02:19 Email | Share | Bookmark
SUASANA RAYA LAGI.....

kek butter belang
Lontong
 
kek yg sudah dipotong
kek yg sudah masak
kek belum masak lagi
 
Ini adalah serba sedikit hidangan mod raya yg tak berkesudahan lagi.....hari sabtu tu ada kawan nak datang rumah beraya....jadi buatlah hidangan yang sempoi je, ..sbb tak buat open house pun...tak larat...bila sesiapa yg nak datang,diorang bgtau dulu...jadi ini je lah hidangan yg mudah dan cepat dimasak.......lontong bersama sambal sotong,kek butter belang dan karipap segera yg order dgn kawan.kek butter belang ni pernah buat dulu...tapi ubah kalor versi belang choc emulco,strawbery paste dan warna asal...cantik juga..tp tak semeriah kalor yg ni.....kek ni mmg mudah dan ringkas membuatnya...rasa pun sedap gebu,ringan dan lembab....yg buat ini adalah kalor asal resipi.... kalor meriah sikit.....


Quote:


Kek Butter Belang by Chef Noraini (http://resipinoraini.blogspot.com)
(saiz loyang 8 X 8 X 3)
250gm butter
220 gula castor
4 butir telur gred A
220 tepung gandum
1 sdt baking powder
1 sdt esen vanila
50ml air
Pewarna hijau, kuning & merah

> Pukul mentega & gula hingga kembang
> Masukkan telur satu persatu dan pukul sebati
> Masukkan esen vanila
> Masukkan tepung gandum yang telah diayak dgn baking powder & pukul sebati
> Masukkan air..gaul sebati
> Bahagikan kpd 3 bahagian (warnakan setiap bahagian dg pewarna)
> Sapukan loyang dgn mentega..senduk 1 bahagian hijau > kuning > merah...ulang proses sehingga habis adunan
> Bakar selama 45 min (panaskan oven 10 min sblm membakar)


DAH MASAK DIPOTONG2 & YG BELUM MASUK OVEN

Quote:





View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net